Garantii ale produselor

Prezentul document constituie certificatul general de garanție aplicabil tuturor produselor comercializate prin intermediul platformei EMVE, cu respectarea prevederilor Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, Ordonanța de urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri și Directiva (UE) 2019/771 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri. Acest document are valoare legală de certificat de garanție și se aplică tuturor produselor achiziționate, fără a fi necesară emiterea unui certificat individual, cu excepția cazurilor în care producătorul impune un format propriu.

1. Dispoziții generale

Toate produsele comercializate prin intermediul platformei EMVE beneficiază de garanție legală de conformitate și, după caz, de garanție comercială oferită de producător, importator sau distribuitor, în conformitate cu legislația în vigoare.

Garanția legală de conformitate reprezintă obligația vânzătorului de a livra bunuri care corespund contractului de vânzare și acoperă eventualele neconformități existente la momentul livrării sau care apar într-o perioadă determinată de la livrare.

2. Termenul garanției

Termenul standard al garanției legale este de 24 luni de la data livrării produsului, pentru produsele noi.

Pentru anumite categorii de produse (de ex. produse resigilate, baterii, accesorii, consumabile etc.), durata garanției poate fi diferită, conform specificațiilor producătorului și legislației aplicabile.

Durata exactă a garanției este menționată:

Garanția comercială (acolo unde este oferită suplimentar de producător) nu afectează drepturile legale ale consumatorului.

3. Certificatul de garanție

Fiecare produs care beneficiază de garanție este însoțit de certificat de garanție, emis în format tipărit sau electronic. Acesta conține:

  • perioada de garanție aplicabilă produsului respectiv;

  • condițiile de utilizare, întreținere și service;

  • datele de contact ale centrului de service autorizat;

  • procedura de notificare a defectelor și modalitatea de soluționare.

4. Condiții de acordare a garanției

Garanția acoperă defectele de fabricație sau de material apărute în condiții normale de utilizare, conform instrucțiunilor producătorului.

Garanția nu se aplică în următoarele situații:

  • deteriorări cauzate de manipulare, instalare sau utilizare incorectă;

  • intervenții sau modificări neautorizate asupra produsului;

  • utilizarea produsului în condiții improprii (umiditate excesivă, temperatură ridicată, expunere la lichide, șocuri mecanice etc.);

  • uzura normală a componentelor consumabile.

În cazul constatării unei defecțiuni în perioada de garanție, clientul trebuie să notifice în scris problema la adresa office@emve.ro, menționând:

  • numele și datele de contact;

  • numărul comenzii și data achiziției;

  • descrierea detaliată a defecțiunii;

  • fotografii sau video relevante (dacă este cazul).

Ulterior, produsul va fi predat sau expediat la centrul de service indicat în certificatul de garanție, împreună cu documentele justificative (factura, etc.).

5. Modalitatea de soluționare

Reparațiile și înlocuirile se efectuează în termenele stabilite de lege. În funcție de caz:

  • produsul va fi reparat fără costuri suplimentare;

  • produsul va fi înlocuit cu unul identic sau echivalent;

  • dacă reparația sau înlocuirea nu este posibilă, clientul poate solicita reducerea prețului sau rambursarea contravalorii produsului.

Costurile de transport pentru produsele aflate în perioada de garanție pot fi suportate de către vânzător, conform condițiilor indicate în certificatul de garanție sau în politica de retur.

6. Garanția comercială oferită de producător

În unele cazuri, producătorul poate oferi o garanție suplimentară (extinsă), diferită de cea legală. Aceasta poate avea alte condiții și proceduri de solicitare, care sunt precizate în documentele oficiale ale producătorului. În aceste situații, clientul se va adresa direct centrului de service indicat.

7. Drepturile consumatorului

Acordarea garanției nu limitează în niciun fel drepturile legale ale consumatorului prevăzute de legislația română și europeană privind protecția consumatorilor.

Consumatorul are dreptul:

  • la produse conforme cu descrierea și specificațiile publicate;

  • la reparație sau înlocuire gratuită în perioada de garanție;

  • la reducerea corespunzătoare a prețului sau rezilierea contractului dacă remedierea nu este posibilă într-un termen rezonabil.

8. Produse modificate sau personalizate

Pentru a asigura integritatea și trasabilitatea produselor comercializate, orice modificare adusă produsului de către cumpărător sau de către terți neautorizați, inclusiv:

  • intervenții tehnice,

  • reparații efectuate în afara rețelei de service autorizate,

  • modificări fizice sau estetice,

  • instalarea de componente sau accesorii neomologate,

va duce la pierderea dreptului de retur și, după caz, a garanției comerciale oferite de producător.

Important: Conform legislației privind protecția consumatorilor, produsele care au fost personalizate la cererea expresă a clientului (de ex. gravuri, inscripționări, modificări fizice sau software specifice) nu pot fi returnate, decât în cazul în care prezintă defecte de fabricație sau neconformități existente la momentul livrării.

De asemenea:

  • produsele care au fost reparate, modificate sau asupra cărora s-a intervenit fără aprobarea scrisă a EMVE sau a producătorului nu mai pot face obiectul returului;

  • retururile sunt acceptate doar pentru produsele în starea originală, cu toate accesoriile, documentele și ambalajele originale, fără urme de folosire sau modificare.

 

Această clauză este în conformitate cu prevederile Ordonanța de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, care exceptează de la dreptul de retragere produsele personalizate și cele care, prin natura lor, nu pot fi returnate în aceeași stare în care au fost livrate.